Liikenneympyrät saavat tukkoiset risteykset vetämään ja joukkoliikennekatujen etuoikeusvalot bussireitit kulkemaan. Ei näissä vielä mitään mutta yhdessä ja yhdistettynä ne saavat aikaan ainakin Viikissä mielenkiintoisen suman seisomaan ainakin ruuhkahuippuina.
Ongelmakohtahan on tuo Pihlajamäentien ja Viikintien ympyrä jossa Maaherrantien joukkoliikennekatu katkaisee Pihlajamäentien kääntyessään Viikkiin. Tällöin Jokerin ja parin muun linjan bussit katkaisevat aina säännöllisesti liikenteen Pihlajanmäentiellä ja hyvä näin. Ongelman muodostaa se mitä tapahtuu Viikintiellä.
Herttoniemen suunnasta tullessa ympyrää edeltää vain yksi kaista
jolloin liikenteen katketessa Pihlajamäen suuntaan n. ensimmäiset 3 sinne suuntaan pyrkivää autoa tukkii ympyrän rajallisen tilan siten ettei kukaan enää mahdu jatkamaan suoraan Viikintietä kohti Viikinmäkeä vaan yhden tien katkaisevat valot katkaisevat käytännössä liikenteen kahteen suuntaan sillä seurauksella että iltapäivästä ympyrään aletaan jonottaa jo Gardenian kohdalla olevasta Viikintien ja Viikinkaaren liittymästä. Ei hyvä..
Tämänkin sumpun olisi voinut välttää rakentamalla ympyrästä samanlaisen mitä on esimerkiksi Kaivokselassa Vantaanlaaksontien ja Vaskivuorentien risteyksessä eli vasemmalle kääntyy suoraan yksi kaista ja ymppyrän ylittää toinen jolloin tällä kaistala olisi liikenteellä tilaa odottaa joukkoliikennekadun vapautumista ilman että odottajat tukkivat liikenteen yli ympyrän...
Mutta ilmeisemmin tälläisen tehokkuuden aikaansaaminen on kunnalliselle suunnittelulle kovin vaikeaa..
Why I Don’t Convert My Raw Images To DNG
1 day ago
No comments:
Post a Comment