2005-02-21

Erään konseptin loppu

HS Finlux hakeutuu yrityssaneeraukseen

Ikävä uutinen suomalaisessa teollisuushistoriassa mutta ei sitten niin mitenkään yllättävä. Finluxin tuotesortimenttia ja mainostamisen kieltä on tälläistä kohtaloa osannut jo uumoilla hyvän aikaa ja nähnyt tapahtuvan lähinnä väistämättömänä kohtalona mikäli muutosta ei ajoissa tapahdu.

Mitä Finluxin tuotteet ovat viimeaikoina olleet muutakuin avainlipulla ja ylimainostetulla turvallisuudella mainostettuja, ylihinnoiteltuja ja teknisiä reliikkejä joista kuvanlaadullisesti ovat globaalit kilpailijat ajaneet ohitse jo aikoja sitten.

Miksi ihmeessä täällä pohjolassa kuvitellaan että kotimaisuus olisi se jotenkin autuaaksitekevä argumentti johon luottaen voidaan tuotekehitys unohtaa ja käyttää markkinointihehkutukseen sellaisia seikkoja jotka muilla todellisilla huippumerkeillä ovat lähinnä oletusarvoisia ratkaisuja myyntivalttien sijaitessa ihan muualla kuin turvallisuudessa. Kuten esimerkiksi kuvan ja kuvaputken laadussa jotka ovat kuitenkin television tärkeimpiä ominaisuuksia.

Sitten vielä housut nilkoissa selitellään uutisissa ongelmia sillä että markkinat ovat muuttuneet. Voi elämän kevät..

No comments: