Sanoman toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen haluaa saada blogit osaksi yhtiön mediapalettia. Hänen mukaansa yhtiön verkkomainonta on rajussa kasvussa.Taas yksi mielenkiintoinen näkemys kasvavaan blogikulttuuriin ja sen ilmiöihin. Alakulttuuri alkaa saamaan valtamedioissa enemmän ja enemmän jalansijaa ja virallisen median asemaa ja saa nähdä mihin suuntaan kehitys vielä kulkee.
Äkkiseltään voisi kuvitella että tämän Nokian Lifeblog konseptin kaltaiset henkilökohtaiset blogisovellukset vievät osaa blogeista enemmän päiväkirjojen suuntaan jolloin sisältö fokusoituu enemmän lähimmälle kaveripiirille ja taas osa ammattimaisemmista aiheista kirjoittavista bloggaajista siirtyvät enemmän kohti julkisen median asemaa. Alakulttuuri ja ilmiöblogien muodostaessa sitten taas oman joukkonsa genreittäin.
Itsellä ollut itseasiassa mielessä josko rupeaisi joskus keräämään oman ammattinsa aiheista eri lähteistä informaatiota jalostaen dataa enemmän ammattimaiseen suuntaan mutta tuo projekti on ja pysyy vielä pitkään jäissä. Hyviä linkkejä Natikan tai vaikka HBR:n suuntaan tietenkin voisi aina jaksaa listaamaan jos jaksaisi. Pitäisi varmaan yrittää kammeta työn ja toimenkuvaansa moisen businesstiedon keräämistä ja jalostamista muun tiimin käyttöön...
1 comment:
zidolam ecanshul fence turns multcopurch footprint rhetorical complexities murray fragments extracts
lolikneri havaqatsu
Post a Comment